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[Sputnik Radio] 인간은 스스로의 사고를 인공지능에 의존해 가는 중에 있다.. - 스웨덴 학자의 경고 인터뷰 -

煌錦笑年 2018. 2. 2. 11:50

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많은 편은 아니지만, 몇일 째 계속 인공지능에 관한 기록을 남기게 된다.


기술의 진보, 그에 따른 디지털 지배의 방식들이 수직으로 치솟는데,

앞서 삼성 반도체 연구소장의 ' 반도체가 인간의 두뇌처럼 진보해야 한다 ' 고 언급했던 의미에는


인간의 정신성, 신성한 자기 정체성들이 거래 대상이 됨을 의미하고 있음을 

앞서 일부 먼저 남긴 기록들에서 그 숨은 의미들을 나는 거론했다.


신은 컴퓨터 내부에, 프로그램된 양자공간에 존재하지 않는다.

오직, 그가 영원히 거주하는 공간의 실체는

그와 연결된 모든 영원하고도 유기적인 생명력들이 흐르는 곳에 놓여 있다.


모든 진화적인 세계들이 그의 근원 Christ 사상을 등지는 모든 경우의 수들은

다시 회귀해야만 하는 잠재적인 체험과 숙제의 뒤안길을 함께 만들어 가게 될 뿐이다.    





Radio Sputnik discussed Swedish brain researcher Martin Ingvar’s claim that global IQ rates are plummeting due to the overuse of TV and computer entertainment with John Ratey, clinical associate professor of psychiatry at Harvard Medical School. Ratey is author of the book "Spark: The Revolutionary New Science of Exercise and the Brain."


스웨덴 연구원은 가젯에 대한 의존도 증가가 어린이 발달을 크게 방해한다고 경고했다. 이러한 경향에 기여하는 또 다른 요인은 요즘 어린이들이 놀이하는 시간을 점점 적게 소비하며 사고 과정에 해로운 영향을 미친다는 것입니다.

John Ratey : 전 세계에서 일어난 일이라고 생각합니다. 특히 젊은이들, 특히 지금은 사방에있는 것처럼 보입니다. 화면에서 시간을 보내면 정보를 얻을 수 있지만, 많이 내놓지 않는다. 나는 이것이 우리의 두뇌에 큰 영향을 미친다 고 생각합니다. 우리가 어떻게 배울 것인가, 우리가 어떻게 생각하고 상고하고 새로운 아이디어를 내고 창의력을 발휘할 수 있도록 우리의 두뇌를 사용하는지 생각합니다.

저는 스웨덴이 모든 사람들에 대한 훌륭한 데이터를 보유하고 있기 때문에 이것을 보여줄 수있는 좋은 나라라고 생각합니다. 그리고 그들이 그것을 보여주고 있다면, 그것은주의를 기울여야 만합니다.

라디오 스푸트니크 : 스크린은 이제 상호 작용 적이기 때문에 왜 텔레비전보다 훨씬 더 나쁜가? 물론 TV를 휴대 할 수는 없었습니다. 몇 가지 휴대용 옵션이 있었지만 그다지 광범위하지는 않았습니다.

Google 로고는 2017 년 8 월 7 일 미국 캘리포니아 주 얼바인에있는 사무실 건물 꼭대기에 그려져 있습니다.
© REUTERS / MIKE BLAKE

John Ratey : 지금 당신은 항상 그것을 가지고 있습니다. 우리는 그것에 의존하고 있습니다. Google은 모든 것을 Google에 제공합니다. 우리가 화면에 타이핑을 할 때조차도 우리는 철자 검사가 나오기를 기다리고 우리에게 대답을 주거나 우리에게 알려주는 단어를 제안 할 것입니다. 그래서 우리는 마음을 사용하지 않습니다. 우리는 어디에서나 GPS를 가지고 있으며, 우리가 어디로 가고 있는지 생각하는 것을 잊어 버립니다. 우리는 우리의 장치와 인공 지능에 따라 궁극적으로 우리를 생각하게됩니다. 그래서 우리는 우리의 뇌에 도전하지 않고 우리는 성장하지 않고 있습니다. [...] 우리가가는 곳마다 사람들은 장치에 있으며, 우리는 그것을 사고 방식으로 사용합니다. 우리는 정보를 검색하고, 기억하고, 생각할 수 있도록 장치에 장치를 밀어 넣었습니다.

RS : 이제 우리는 즉시 질문하고 연구 할 수있는 능력이 있습니다. 그러나 분명히 비디오 게임과 지식의 유용성으로부터 약간의 이점이 있어야합니다.

John Ratey : 그렇습니다. 도움이된다는 의문의 여지가 없습니다. 그러나 동시에 우리는 그것에 대해 생각하고, 그것에 대해 걱정하고, 우리의 두뇌에 도전 할 필요가 없었습니다. 두뇌는 도전 받기를 좋아합니다. 그것이 우리가 성장하는 방식입니다.

당신은 또한 연극을 언급했습니다 - 예, 사람들은 스크린 앞에 앉아 있습니다. 이것은 전 세계적으로 커다란 문제입니다. 우리가 움직이고있을 때 우리는 비디오 게임을 생각하거나 할 때 심지어 정보를들 때보 다 다른 인간의 활동보다 뇌 세포를 활성화시키고 있습니다. 젊은 세대는 예전만큼 움직이지 않고 있습니다.

RS : 인공 지능과 가상 현실을 가지고 실제로 움직이는 "Pokemon Go"는 어떻습니까? 이것이 개선 될 것인가? 아니면이 우물에 문제가 있습니까?

John Ratey : 아니, 아니, 포케몬 고 (Pokeemon Go)는 아이들을 움직이게하기 때문에 훌륭하지만, 2 일, 5 일, 3 주 동안 최대 운동을하게된다. 그러나 우리는 종종 디지털 방식으로 구동되기 때문에 Fitbits 및 운동 모니터는 매우 고무적 일 수 있습니다. 그리고 이것은 사람들로 하여금 자신이하는 일을 모니터 할뿐만 아니라 10,000 단 또는 2,000 단 또는 그들이 무엇이든지간에 자신을 압박 할 수있게합니다. 그것은 끊임없이 상기시켜 줄 수 있으며, 신체 움직임을 모니터 할 때 점점 더 작아지고 더 좋아집니다. 그리고 이것이 도움이 될 수 있다고 생각합니다.

RS : 우리가 가지고있는 새롭지 않은 모든 스크린의 영향을 줄이기 위해 우리는 무엇을 할 수 있습니까? 스크린 앞에서 최대한 시간을 보내야한다는 구체적인 지침이나 화면 앞에 앉아있는 것의 나쁜 영향을 막는 방법이 있습니까?

John Ratey : Xbox에서 여러 가지 일들이 나왔을 때, 당신이 할 수있는 많은 게임들이 있었고 매우 활발했습니다. 점점 좋아지고 있습니다. 장치를 많이 착용 할 필요가 없으며 사람들이 장치를 가지고 놀고 움직이게하십시오.

우리가 알고있는 한계는 없습니다. 사람들이 기기를 사용하여 하루에 두 시간 씩 제한을 설정하도록 허용 할 수 있습니다. 부모는 그렇게하고 있지만 부모는 항상 기기를 사용하고 있기 때문에 너무 어렵습니다.

결과적으로 우리는 그 상호 작용 즉, 대면하는 인간 상호 작용이 그렇게 필요하다는 것을 잃게됩니다. 예를 들어 학문은 우리가 나이를 먹을 때 우리의 두뇌를 보존하는 가장 좋은 방법은 사회화라는 것을 보여줍니다. 그것은 운동 자체보다 낫습니다. 우리의 두뇌를 보존하는 두 번째 큰 방법입니다. 그래서 우리는 인식 감퇴에 뛰어 들지 않고 현재 전염병 인 알츠하이머 병을 유발하지 않습니다.

<이하 원문>

Radio Sputnik discussed Swedish brain researcher Martin Ingvar’s claim that global IQ rates are plummeting due to the overuse of TV and computer entertainment with John Ratey, clinical associate professor of psychiatry at Harvard Medical School. Ratey is author of the book "Spark: The Revolutionary New Science of Exercise and the Brain."

The Swedish researcher warned that the increased reliance on gadgets significantly hinders children's development.  Another factor that contributes to this tendency is that nowadays children spend less and less time playing, which has a detrimental effect on the thinking process.

​John Ratey: I think it's happening all over the world, we're seeing so much more time spent — especially with the young, although now it's everywhere — on screens, and when you spend time on screens you take in information but you're not putting out much. I think this has a big impact on our brains, how we learn, how we use our brains to think and ponder things and come up with new ideas and be creative.

I think Sweden is a good country to show this, because they keep great data on everyone. And if they are showing it, it must be something to pay attention to.

Radio Sputnik: Screens now are interactive, so why is this so much worse than television? Of course, you couldn't carry your television around with you — there were a couple of portable options, but those weren't really widespread.

John Ratey: Now you have it all the time, and we are so dependent on it. We Google everything. Even when we're typing on the screen, we expect the spell check is gonna come up and give us the answer, or it's gonna propose the words for us now as it gets to know us, so we're not using our minds. We have GPS everywhere, we forget how to think about where we're going. We're depending on our devices and on artificial intelligence eventually to think for us, so we are not challenging our brains and we are not growing them. […] Everywhere we go people are on their devices and we use that as our way of thinking. We've sort of pushed it over to the device to search for information, to remember, to think for us.

RS: Now we have a capability to instantly ask a question and research something. But surely there must be some benefit from video games and from the availability of knowledge.

John Ratey: Yes, absolutely, there is no question that that's been helpful. But at the same time we haven't had to think about it, to worry about it, to challenge our brains. Brains love to be challenged — that's the way we grow them.

You also mentioned play — yes, people are sitting in front of screens. This is a huge problem throughout the world: when we are moving, we are activating more brain cells than in any other human activity, even than when we are thinking or playing video games or even taking in information. The younger generation is not moving nearly as much as they used to.

RS: What about "Pokemon Go," when you have an artificial intelligence and virtual reality and you are actually moving? Is that going to be an improvement? Or is there something wrong with this well?

John Ratey: No, no, Pokemon Go is great, because it got kids moving, but for what — two days, five days, three weeks at the max? But you are right, artificial intelligence, our Fitbits and movement monitors can be very encouraging, since we are so digitally-driven often times. And this can lead people to not only monitor what they are doing, but also press themselves to get in their 10,000 steps or 2,000 steps or whatever it is they're after. It can be a constant reminder, and they're getting smaller and smaller and better and better at monitoring our physical movements, and I think this can help.

RS: What can we do to lessen the impact of all these newfangled screens that we have? Are there any specific guidelines to what the maximum time is that we should spend in front of screens, or ways to counteract the bad effects of sitting in front of screens?

John Ratey: You know, when they came out with the various things in Xbox, there were a lot of games you could play that were very active. They're getting better and better. You don't have to wear devices as much, and it encourages people to play and move with their devices.

There isn't a limit that we know about. You can make people set limits, like, two hours a day using devices — parents are doing that, but it's so hard, because the parents are on their devices all the time as well.

As a result we lose that interaction — that face-to-face human interaction that is so necessary. Studies now are showing, for instance, that the best way to preserve our brains as we age is socialization. It is better than exercise itself, which is the second big way to keep our brains preserved so we don't jump into cognitive decline and lead to Alzheimer's disease, which is now such an epidemic.



https://sputniknews.com/analysis/201802021061279348-we-depend-ai-think/